سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی به نقل از (engrais.ir - fertilizer)

سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی به نقل از (engrais.ir - fertilizer).


سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،لیست قیمت

ویدئو آموزشی درباره: سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

سوله ها نوعی سازه فلزی هستند که سقفی قوسی شکل یا شیب دار دارند و از آنها برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود مانند کارخانه ها و..

 

سوله ها نوعی سازه فلزی هستند که سقفی قوسی شکل یا شیب دار دارند.   و از آنها برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود مانند کارخانه ها و کارگاه ها، تعمیرگاه ها، مرغ داری و گاوداری.   تالار و رستوران، سالن های همایش، آشیانه هواپیما.  سردخانه، انبار، برخی سالن های ورزشی و غیره. این سازه ها از لحاظ اندازه، نوع ساخت و همچنین اتصالات، به گروه های مختلفی تقسیم می شوند.
انواع سوله و کاربرد آنها
تیر ورقی

از قدیمی ترین انواع این سازه ها هستند. این سازه ها شباهت زیادی به نوع خرپایی دارند.   اما فاکتورهای مختلفی، این دو نوع سازه را از یکدیگر متمایز می کند. ساخت سوله های خرپایی در ایران قدمت چندانی ندارد اما سازه های تیرورقی مدت هاست .  که در صنایع سوله سازی ایران استفاده می شوند. در ساخت آنها از فولاد استفاده می شود و در حال حاضر تلاش می شود.   تا با ایجاد تغییراتی در طراحی  آنها، قیمت سوله های تیر ورقی را کاهش داد.
ساخت سوله در کشورها

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


یکی از دلایلی که از این نوع سازه ها در کشورهای دیگر استفاده نمی شود.   این است که برای ابعاد دهانه آنها، محدودیت وجود دارد و هرچه اندازه دهانه بالاتر رود.   ورق های سنگین و ضخیم تری هم باید در ساخت آن استفاده شود.   که در نتیجه نه تنها وزن آنها به شدت افزایش می یابد، بلکه هزینه ساختشان نیز بالاتر می رود. بالا رفتن دهانه .  از امنیت آن نیز می کاهد و نمی توان به راحتی دهانه را به بهانه افزایش ضخامت ورق های فولادی.   بالا برد. در نتیجه، استفاده از سوله های تیر ورقی برای سازه هایی با دهانه بالا تقریبا منسوخ شده است.   اما برای سوله هایی با دهانه پایین، هنوز هم کاربرد خوبی دارند و می توان هزینه تمام شده آنها را کاهش داد.

یکی از مهم ترین تفاوت های سوله تیر ورقی با خرپایی در این است که برای ساخت سازه خرپایی نیاز به محاسبات دقیق فنی و مهندسی است اما برای ساخت سوله تیرورقی محاسبات خاصی نیاز نیست و همین باعث شده که تا مدتها از آنها برای کاربری های مختلف استفاده شود.
خرپایی

سوله های خرپایی یکی از پرکاربردترین انواع سوله صنعتی هستند که به آنها سوله سبک یا HSS هم گفته می شود. در آنها ستون ها و تیرهای عریض و یکپارچه، با اتصالات خرپایی پروفیل های استاندارد جایگزین می شوند. استفاده از این مصالح نه تنها استحکام مناسبی را برای سازه ایجاد می کند، بلکه این امکان را هم فراهم می کند که بتوان برای طراحی سازه، از معماری های خاص و اشکال متفاوت استفاده کرد.
قیمت تمام شده سوله خرپایی

قیمت آنها نسبت به سوله های دیگر کمتر است چرا که به آرماتوربندی و فوندانسیون های سبک تری نیاز دارد. در سقف و دیواره های این سازه ها از پنل های سقفی و دیواری، ورق گالوانیزه با عایق های مختلف.   (آلوزینک، پشم شیشه و یا گالوانیزه) و یا از پوشش ها آجر و سیمان استفاده می شود که پنل های سقفی بهترین گزینه هستند اما هزینه بیشتری دارند و استفاده از پوشش های آجر و سیمان نیز دیگر کاربردی نیست. این سازه ها مزایای زیادی دارند و به همین دلیل است که از آنها زیاد استفاده می شود.

قیمت تمام شده آنها نسبت به دیگر انواع این سازه ها، کمتر است و هزینه تمام شده اسکلت سازه نیز پایین تر است. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی این سازه ها این است که هیچ محدودیتی برای ابعاد دهانه آنها وجود ندارد و می توانند میزان زیادی از بار و فشار را تحمل کنند. طراحی و اجرای آنها نیز زمان کوتاه تری نیاز دارد و می توان جرثقیل های سنگین و با تناژ بالا را در این نوع از سوله ها نصب کرد.
UBM

جدیدترین نوع این سازه ها محسوب می شوند و مدت زیادی نیست.   که ساخت آنها در ایران هم رواج پیدا کرده است. برای ساخت آنها از ورق های گالوانیزه استفاده می شود که خام به محل ساخت حمل شده.  و در آنجا توسط دستگاه های رول فورمینگ، شکل گرفته و به هم متصل می شوند. حالتی شبیه به تونل داشته و سقفشان کاملا قوسی شکل است. در ساخت آنها از فولاد استفاده نمی شود.   و به همین دلیل قیمت آنها کمتر از دیگر انواع این سازه ها است.   اما برای ساخت دهانه دچار محدودیت هستند و برای ساخت هر کاربری‌ای توصیه نمی شوند.

در آنها نمی توان جرثقیل های بزرگ و با تناژ بالا را نصب کرد.   و مناسب کاربری هایی نظیر مرغداری نیز نیستند چرا که جنس سقفشان از پلی ارتان است که به شدت جاذب میکروب ها و باکتری ها بوده .  و امکان ضد عفونی کردن آن هم وجود ندارد. به همین دلیل اگر از این سازه های برای کاربری های دامی استفاده شود می تواند خسارت سنگینی را بر جای بگذارد و موجب .  آلودگی و بیماری برای دام شود. دقیقا به همین دلیل از آنها برای کاربری های پزشکی.  بهداشتی و غذایی نیز استفاده نمی شود.
تقسیم بندی سوله از نظر سقف و دهانه سوله

سوله ها از لحاظ دهانه هایشان نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند مانند سوله های چند ضلعی، قوسی، تک دهانه (۸)، دو دهانه (۸۸) و یا چند دهانه (۸۸۸ یا ۸۸۸۸).

در پوشش سقف این سازه ها از مصالح مختلفی استفاده می شود مانند پشم شیشه، فایبرگلاس، ساندویچ پانل، ایرانیت، پلی کربنات، ورق گالوانیزه، فوم، پشم سنگ و توری.
کاربرد سوله

کاربرد سوله ها به جز در صنایع عظیم تولیدی و غیره، شامل سوله های کوچک خانگی نیز می شود که انواع مختلفی دارند مانند نگهداری ابزار آلات باغبانی یا قایقرانی، سوله های کوچک چوبی، در مزارع برای نگهداری علوفه و یا حتی سوله های تفریحی که شامل فضایی کوچک و کلبه مانند می شوند.
قیمت

عوامل مختلفی بر قیمت  ها تاثیر گذار است، مانند جنس مصالح به کار رفته در آنها، ابعاد و غیره. شما می توانید جهت آشنایی با نحوه محاسبه هزینه ساخت سوله و عوامل موثر بر آن  مقاله قیمت ساخت سوله را در همین وبسایت مشاهده نمایید و یا اینکه از طریق تماس با ما با استفاده از مشاوره کارشناسان رالکو جهت انتخاب بهترین سوله متناسب با کاربری مورد نظر خود و استعلام قیمت تماس حاصل نمایید.
صفر تا صد ساخت سوله به صورت تصویری

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


اجزای سوله و اجزای تشکیل دهنده سوله:

اجزای سوله ها مشخص شده می باشند و هر کدام آن توسط مهندسان جزء به جزء محاسبه و طراحی می شوند.و از اجزای سوله به شرح زیر هستند:

    قاب خمشی با تکیه گاه ساده یا گیردار شامل ستون‌ها خرپاها یا رفترها
    مهارهای طولی که عموماً به صورت قوطی با لوله هستند.
    مهارهای عرضی که بادبندهای سقف جزی از آنهاست
    میل مهارها
    زد یا لاپه که در اندازه‌های ۶ و ۷ متر در بازار موجود است.

    بادبندها به صورت میلگرد پیش تنیده یا پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرد
    نبشی سینه بندFlange stay
    براکت‌ها که وظیفه انتقال بار جرثقیل به ستون را دارد
    پوشش سقف
    دیواره‌ها

قاب های اصلی:

ستون ها و تیر ها را قاب اصلی می گویند و همچنین تیر اصلی را اصطلاحا” شامل تیر ها و ستون ها میباشد. تیر اصلی را را اصطلاحا رفتر نیز میگویند.

در کشور ما ستون ها و رفتر ها دارای مقطع غیر منشوری میباشند. و تغییر ارتفاع در مقطع تیر ها بدلیل تغییرات لنگر  میباشد.

یکی از نکات بارگذاری این است که چون بارها را بصورت خطی به سازه وارد . میکنیم لنگرهای آن بصورت سهمی خواهد بود.

تولید تیرها وستون ها این است که این ها ابتدا بصورت ورق میباشند و با توجه به مقطع آنها را برش داده و به هم جوش داده میشوند.

ستون ها از پایین به صفحه ستون و از بالا به رفتر ها جوش داده میشوند و این اتصالات امروزه فلنجی میباشد.البته در موارد محدودی بخصوص جهت مقاطع لوله ای از اتصالات جوشی استفاده میشود.
ستون وال پست:

ستون های وال پست جزو ستون های فرعی بوده و در قسمت ابتدایی و انتهایی سوله برای کم کردن سطح بادگیر ستون های اصلی و ایجاد پست بند برای دیوارهای پیرامون و همچنین برای اتصال درب های ورودی و خروجی وسایل نقلیه کار گذاشته میشوند.
استرات:

می توانیم استرات را به عنوان تکیه گاه جانبی در نظر بگیریم.

اجزای طولی  افقی هستند که دو قاب پشت سر هم  را در چند نقطه بصورت متقارن به یکدیگر وصل میکنند.این اعضا اغلب از  قوطی و لوله تهیه میشوند.این اجزا باعث منتقل شدن نیرو از یک قاب به قاب دیگر و متصل کردن قاب ها به هم میشوند ,در واقع استرات ها به عنوان تکیه گاه جانبی باعث افزایش ظرفیت اعضا میشوند که طول انها معمولا بین ۵ تا ۸ متر می باشد.
سینه بند:

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


برای این که از پیچشی جانبی بال تیر در جاهایی که بال تحتانی زیر فشار میباشد جلوگیری کرد بال فشاری را به کمک سینه بند به لاپه هادر دو قسمت قاب مهار می کنند که از نبشی یا ورق ساخته شده اند .
نکاتی مهم در طراحی سوله ها
سوله‌های سنگین طراحی شده یا ساخته شده:

۱. گاهی اوقات سازندگان علاقه‌مند هستند به دلایلی همچون کاهش دور ریز ورق، سود بیشتر یا احساس نا امنی از سوله‌هایی که می‌خواهند بسازند مقاطع را نسبت به طرح ارائه شده قوی تر بسازند. مثلاً ارتفاع جان درپای ستون و تعداد بولتها را افزایش می‌دهند ویا عرض بالها را زیاد تر می‌کنند یا طول ماهیچه تیر را زیادتر می‌گیرند. در این میان اگرچه کل طرح قوی تر شده اما باید به نکاتی هم توجه کرد:

– با توجه به اینکه میزان جذب نیرو در قاب خمشی بر اساس ماتریس سختی بوده و ممکن است با قوی تر شدن یک قسمت، نیروی بیشتری هم جذب شود، لازم است بر این اساس کنترل‌هایی صورت گیرد تا افزایش نیروی داخلی عضو نسبت به نیروی دیده شده در طراحی خطرساز نباشد. مثلاً جذب لنگر بیشتر در انتهای تیر، نیازمند پیچ‌های بزرگتری دراتصال تیر به ستون می‌تواند باشد. با جوش دادن و تقویت بیش از حد پای ستون با استیفنرهای متعدد می‌توان باعث جذب لنگر در یک اتصالی که مفصلی فرض شده گردید و موجب گسیختگی در پای ستون یا ورق کف ستون یا بولتها یا واژگونی فونداسیون شد.
پیش‌بینی سوله برای آینده:

    بهتر است یک سوله اضافه ساخته شود تجربه نشان داده‌است اضافه شدن یک سوله (دوقلو یا بچه سوله و…) به سوله موجود یا در حال طرح معمولاً نه تنها باری به آن اضافه نمی‌کند بلکه با توجه به مهار آن وایجاد لنگرهای برعکس در ستون آن هم از نظر تنش و هم از نظر جابجایی وضعیت آن را بهتر می‌کند.
    اما در مورد سوله‌هایی که قرار است به صورت دوقلو یا چند قلو یا با یک بچه سوله طراحی شوند، اما فعلاً کارفرما قصد دارد که یکی از آن‌ها را بسازد و بعدها در صورت تأمین مالی بخش دیگر را بسازد، قضیه فرق می‌کند و از آنجا که در چند سالی که این سوله به صورت تنها استفاده می‌شود، چنانچه مورد فشار بار باد ماکزیمم یا برف که برای آن طرح شده قرار گیرد، ممکن است عملکرد دیده شده در طرح را نداشته و تخریب گردد.
    در این موارد اولاً بایستی سوله‌ای که فقط قرار است ساخته شود را نیز جداگانه مدل نمود و آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دارد.
    چنانچه تنش‌های این سوله به تنهایی بیشتر از حد مجاز است لازم است آن را تقویت نمود، اما اگر صرفاً در حالت تنها جابجایی آن قدری از حد مجاز فراتر رود به نظر می‌رسد می‌توان تا حدودی خاص که باید به تأیید دستگاه‌های زیربط برسد و این میزان بستگی به تعهد کارفرما در مورد ساخت قسمت نهایی سوله در مدت زمان محدود دارد می‌توان این جابجایی را نادیده گرفت.

تحلیل دو بعدی یا سه بعدی:



    تحلیل سوله به صورت سه بعدی پیچیده می‌شود و به مهاربندهای سقف بستگی پیدا می‌کند و حتی اعضای فشاری هم نیرو می‌گیرند.
    برای کنترل جابجایی سوله و استفاده از ظرفیت به هم پیوستگی قابها نیاز به مدل سه بعدی هست.
    در مدل سه بعدی از نصف بودن چشمه باربر قابهای اول و آخر نسبت. به سایر قابها و وجود ستون‌های باد و تیر نعل درگاه و کلاف و حتی دیوار و گاهی کوچکتر. بودن فاصله دو قاب اول و دوم برای کاهش جابجایی می‌توان استفاده کرد.
    می‌توان از بادبند در قابهای ابتدا و انتها برای مهار بیشتر آن‌ها استفاده نمود.
    باید فونداسیون‌های این دو قاب برای نیروهای بیشتر باد طراحی شوند.
    با توجه به کاهش جابجایی سوله و کاهش اثر −p ممکن است تنش‌های سوله از حالت دوبعدی کمتر گردند. اما با توجه به اینکه ممکن است تحلیل خیلی دقیق نباشد یا در عمل خوب کار نکنند. بهتر است برای کاهش تنش‌ها از این روش استفاده نگردد. بلکه صرفاً به خاطر جابجایی از این روش استفاده گردد که خطر خاصی ایجاد نشود.
    بهتر است در حالت استفاده از تحلیل سه بعدی برای کنترل جابجایی سوله . در قاب دو بعدی جابجایی سوله به عددی مانند دو برابر جابجایی مجاز سوله محدود گردد. تا از عملکرد سوله اطمینان حاصل شود.
    در حالت تحلیل دو بعدی تنش‌های خارج صفحه مانند پیچش ناشی. از نیروی طولی جرثقیل یا خمش‌های حول محور ضعیف تیر و ستون‌ها دیده نمی‌شود.

انواع پوشش سقف سوله ها

در ساخت سوله ها می توان از ساندویچ پانل در پوشش سقف و دیواره های آن استفاده کنیم سقف سوله ها را با توجه به نوع کاربری آن ها می توان از ۳ نوع پانل مختلف به شرح ذیل استفاده نمود:

    استفاده از ساندویچ پانل با فوم عایق پلی استایرن
    استفاده از پانل ساخته شده با ورق گالوانیزه و پشم شیشه
    استفاده از پانل ساخته شده با ورق آلومینیومی و پشم شیشه

هر سه مورد بالا دارای مزایا و معایب خود می باشند و در واقع نام هر کدام از آنها را می توان ساندویچ پانل سقفی نهاد، زیرا ساختاری لایه ای دارند. برای انتخاب بین این سه نوع برای سقف سوله های خود پیشنهاد ما استفاده . از ساندویچ پانل پلی استایرن می باشد. پلی استایرن جدیدترین فوم داخلی برای پنل ها می باشد که خاصیت نسوز بودن و ضد آب و عایق استاندارد حرارتی و رطوبتی می باشد.

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی با کد تخفبف (hash-661d54621ba5e) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " سوله | انواع سوله ها | کاربرد سوله ها چیست - شرکت سوله سازان شهرک های صنعتی " .